login bakaláři

S našimi polskými partnery jsme řešili ve skupinách řadu témat: problémy s energiemi a možnosti jejich řešení, voda a hospodaření s ní ve městech a na vesnicích, využití dopravních prostředků, zemědělství a prodejní řetězce, společnost a její úloha v ochraně životního prostředí. Naše partnery jsme již částečně znali z online prostředí díky právě projektu eTwinning a společné videokonferenci. Nejen prací je ovšem člověk živ, kromě polské školy, kterou jsme si důkladně prohlédli, jsme prošli i klášterní komplex „Jasná Hora“, kde se nachází nejvýznamnější poutní místo v Polsku, totiž zázračný obraz černé Matky boží, kterému jsou připisovány zázraky uzdravení. Z dalších památek to byla cesta do Olsztynu, blízkého místa se středověkým opevněním a krásnou přírodou. Za zmínku stojí perfektní ubytování v hotelu „Zlote Arkady“, kde jsme se také stravovali. Ochutnali jsme tak polská jídla, která jsme měli jednak v polské školní jídelně a pak formou večeře na hotelu a zjistili jsme, že mnoho je společné, ale že se také naše kuchyně mohou lišit. Čenstochová je krásné velké město s 300 tisíci obyvateli. Naši hosté nás provedli galerií, Městským muzeem a na radnici nás přivítal i zástupce pro odbor školství, který moc hezky hovořil o svých zkušenostech při návštěvě Čech. Příjemnou tečkou byla závěrečná večerní prohlídka osvětleného centra města. Loučení s polskými kamarády bylo až dojemné, museli nám slíbit, že se pokusí získat grant Erasmus zase oni, a že k nám přijedou příští rok.  (Mgr. Jana Felcmanová, Mgr. Naďa Jakubcová, Mgr. Miroslava Filipi)

Zde jsou postřehy dětí:

Za mě bylo nejlepší první setkání s našimi polskými partnery. Mohli jsme se s nimi konečně vidět i jinak než jen přes obrazovky monitorů a poznat, jací opravdu jsou. Byli na nás velmi milí a provedli nás jejich školou. Taky jsme s nimi řešili rozdíly mezi Polskem a Českou republikou. Naše skupina měla za úkol řešit rozdíly v dopravě. Byl to skvělý zážitek. Poláci jsou velmi přívětiví. (Jiří Macháček)

V Polsku se mi líbily kostely, hotel, na kterém jsme byli ubytovaní, večerní město a zřícenina hradu a zámku. (Roman Stoklasa)

Od 30.5. do 3.6. 2022 jsme jeli do Polska. Jeli jsme tam dozvědět se něco o městě a spolupracovat s partnery ze školy v Čenstochové. Ale nejvíc se mi líbil výlet na Olštýn. Je to městečko nedaleko Čenstochové. Jeli jsme tam zhruba půl hodinky a pak jsme šli na výšlap na zříceninu. Byl tam krásný výhled. A pak jsme šli ještě ke kostelu se podívat dovnitř.  (Michaela Doležalová)

V Polsku se mi líbilo staré město a Olštyn. Čenstochová se dělí na staré a nové město. Do Starého města jsme šli poslední den. Měli tam sochy, které představovaly artisty z cirkusu. Olštyn jsou ruiny hradu, ke kterému jsou vázány 3 velmi zajímavé pověsti. (Barbora Hošková)

Od 30.5. 2022 do 3.6. 2022 jsme byli celá třída na ekologickém pobytu v Polsku. Nejvíce se mi asi líbil čtvrteční výlet do Olzstynu. Olzstyn je město v Polsku nedaleko Čenstochové, kde jsme se byli podívat společně s našimi polskými partnery. Navštívili jsme zříceninu hradu, kostel a restauraci. V restauraci jsme dostali nejdřív polévku a potom brambory s maxi řízkem přes půlku talíře. (Veronika Tesařová)

Líbilo se mi, jak je Polsko nábožensky založeno ale smůla jen, že se má třída neumí někdy v kostele chovat. Dále se my líbilo, když jsme společně s polskými partnery šli do obchodního centra, dost jsem si s nimi rozuměla. Zašli jme si na buble tea a pak šli zpátky na hřiště a celou cestu jsme si s nimi porovnávali česká a polská slova. (Valérie Šuhajová)

Nejvíce se mi líbil večerní výlet na konci zájezdu, mám velice ráda tmu, a tak se mi i hodně líbilo že jsme byli na tom výletu až do tmy, bohužel už mi došly peníze, takže jsem si nic nekoupila, ale i přesto, to tam bylo velice zábavné.

S kamarády jsem se hodně nasmála a nafotila jsem s nimi spoustu fotek, tím pádem mám zaznamenáno spoustu krásných vzpomínek. To, co jsem tam zažila si budu pamatovat do konce svého života a jsem si jistá že na to budu velice ráda vzpomínat.

Prožili jsme toho v ten den spoustu, také to byl poslední den, co jsme v tom Polsku byli, takže jsme si to všichni snažili užít naplno, i přes to že jsme všichni byli unavení, tak jsme se snažili co nejvíc, aby to byl doslova nezapomenutelný den. (Veronika Mlejnková)

Nejvíce se mi v Polsku líbil výlet do města nedaleko Čenstochové, Olštýna. Navštívili jsme zde ruiny hradu, ke kterým jsme si i vyslechli legendu a ne jednu. Dvě z legend byly o duchovi, který by zde měl strašit, další o chlapci a mluvícím, dobrotivém psovi. Byl zde krásný výhled na celé město a pod ruinami se pásly ovce. Když jsme poté sešli kolem ovcí dolů z ruin, mohli jsme si koupit nějaké suvenýry. Dále jsme se vydali zpět do centra města, po cestě nás doprovázeli malé horkovzdušné balony, vyvěšené nad námi, vedle této cesty byla jakási pouť a město celkově budilo veselý a příjemný dojem. Mimo ruiny jsme navštívili v Olštýně i například kostel, či jsme se vyšlapali na takový menší kopec. Tento název sice naši strastiplnou cestu příkrým údolím velmi zlehčuje, horou bych však toto místo nenazvala. Poobědvali jsme ve zdejší restauraci kuřecí řízek s bramborem a jeli jsme zpět do Čenstochové. (Anna Hošková)

Nejvíce se mi v Polsku líbili holubi. Byli velmi přátelští a bylo jich hodně. Co krok to holub, a když jste jim dali rohlík, tak vás pronásledovali a chtěli další rohlík. Hnízda byla hlavně na vlakovém nádraží. :) (Marie Lukášová)

Druhý den, když jsme přijeli do Polska, tak jsme šli navštívit naše polské kamarády do jejich školy. Ukázali nám celou jejich školu, jejich třídy i ředitelnu s mnoha poháry za soutěže. Také jsme jim přivezli naše české sladkosti, které jsme s Poláky ochutnávali a zároveň jsme od nich dostali pohled s obrázkem z Čenstochové, tužku a mapu města. Pozvali nás na oběd a připravili nám kuřecí maso s rýží a houbovou polévkou mě to chutnalo ale nesnědl jsem to, protože toho bylo hodně. Po obědě nám ještě ukázali jejich dětské hřiště a šli jsme na autobusovou zastávku, abychom mohli jet zpět na hotel. Po odpočinku jsme se vydali na prohlídku jejich nákupního centra. Tam jsme měli hodinu rozchod na nákupy. Po hodině jsme se vrátili na večeři do hotelu, dostali jsme rajskou polévku a špízy. Potom jsme se navštěvovali na pokoji a v deset hodin byla večerka a šlo se spát. Nejvíc se mi líbilo celé úterý. (Radek Šiller)

Nejvíce se mi líbil první den ve škole. Poláci byli moc fajn. Zjistila jsem, že se dobře dorozumíme s nimi i česky. Paní učitelka nás provedla po škole, a dokonce nás i pohostili. Spoustu jsem se toho dozvěděla a moc se mi to líbilo.  (Simona Stroukalová)

Nejvíc se mi líbil jejich pomník - položený kříž. Byli jsme v muzeu, kde byly staré zbraně, díla, obrazy nebo co si dříve oblékali králové a královny a staré mince. Pak jsme si mohli koupit suvenýr pro rodinu, dobré jídlo, a také se mi líbily krásné pokoje. Hráli jsme hry se spolužáky, nebo jsme si povídali s Poláky. (Dominik Filipko)

Nejvíce se mi asi líbilo noční město, které jsme měli možnost vidět poslední den v Polsku. První den, co jsme přijeli, tak jsme měli 1 hodinu čas, a tak jsme šli na procházku, kterou jsme si hodně užili. Druhý den jsme jeli za našimi Polskými kámoši a začali jsme pracovat ve skupinkách. Když jsme se seznámili, tak nám ukázali jejich školu a pak jsme šli na oběd do jejich školní jídelny.  (Nicolas Velinský)

Nejvíc se mi líbilo, jak jsme šli do té Galerie Jurajska. A taky ty snídaně s croissanty a vajíčky. A moc hezké pokoje se skvělým sousedem Daníkem. Ale celkově to bylo fajn a moc se mi tam líbilo. (Nathalie Kopecká)

REZERVACE NA KONZULTACE

pro skoly aktivni skola skola rodice zaci

Základní Škola Moravany

jana.havlickova@zsmoravany.cz

Mgr. Dita Denkeová
(výchovná poradkyně)
737 372 115 (nezasílat SMS)
dita.denkeova@zsmoravany.cz

VÝUKOVÉ MATERIÁLY

zs moravany logo vyuka

PRÁCE ŽÁKŮ

Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

KALENDÁŘ AKCÍ

sportuj ve skole rgb 2000px

logo financovano eu

projekt modernizace zs moravany spolufinancovany eu 2020

projekt eu personalni podpora banner

projekt eu sablony III banner

pro skoly aktivni skola 2018 19

logo proskoly

plakat skolni projekty evropske unie